یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۰۳:۲۴

شل آماده سنگین‎ترین جابجایی دریایی جهان می‎شود

باشگاه خبری  فراساحل: تابستان آینده بخش بالایی یک سکوی تولید نفت در دریای شمال جهت انتقال به ساحل و اوراق و بازیافت از سکو جدا خواهد شد. این اقدام شامل سنگین‌ترین عملیات بالابری در تاریخ در دریا خواهد بود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، سکوی مورد نظر در میدان نفت و گازی واقع در 186 کیلومتری شمال شرق جزایر شتلند، اسکاتلند در دریای شمال قرار دارد. عمق آب در این میدان نفتی 140 متر است. اپراتور این میدان شرکت نفتی شل است. میدان نفتی یاد شده زمانی یکی از بهره‎ورترین دارایی‌های انگلستان در این منطقه محسوب می‌شد اما اکنون تولید نفت در آن دیگر صرفه اقتصادی ندارد.


این میدان نفتی شامل چهار سکوی بزرگ Alpha، Bravo، Charlie و Delta است که مجموع وزن بخش بالایی آنها به 100 هزار تن می‌رسد. همچنین هر یک از آنها دارای بخش بتنی زیرینی به وزن 300 هزار تن هستند، جکت های فولادی 17 هزار تنی دارند و شبکه خطوط لوله 103 کیلومتری 140 حلقه چاه این میدان را به یکدیگر متصل می‎کند. همچنین 64 سلول ذخیره نفت هر یک با ظرفیت چهار استخر المپیکی کار ذخیره نفت آنها را انجام می دهد.


جداسازی این سکوها در پنج مرحله انجام خواهد شد. در مرحله اول برنامه‌ریزی مرتبط انجام و راه‌های مختلف اجرای پروژه بررسی شد. در مرحله دوم که در سال 2011 انجام شد طرح نهایی پروژه انتخاب شد. در مرحله سوم که هم اکنون در جریان است برنامه‌ریزی مهندسی انجام و مراحل چهارم و پنجم شامل اجرای پروژه و نظارت بر آن می‌شود. سازه بالایی سکوی Delta که وزن آن 24 هزار و 200 تن است در یک مرحله بالا کشیده و جدا می‎شود. این عملیات سنگین‎ترین عملیات بالابری جهان در دریا خواهد بود. این سازه تا ارتفاع 300 متری از سطح دریا بالا خواهد رفت و در واقع به ارتفاع برج ایفل خواهد رسید. این عملیات که تنها چند ثانیه طول خواهد کشید توسط یک شناور ویژه جابجایی و نصب سازه‌های دریایی نفت و گاز استفاده می‌شود.



  کد خبر : 1980
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :